PARTENERUL DUMNEAVOASTRA DE INCREDERE
Acasa Stiri Anunturi si Articole Tendinte in industria Telecom generate de pandemia COVID-19

Tendinte in industria Telecom generate de pandemia COVID-19

Până în anul 2019 studiile din domeniul Telecom nu prefigurau modificările semnificative actuale ale comportamentului consumatorilor de servicii on-line. Toate articolele și referatele de specialitate foloseau argumentația pentru a putea explica noile valențe ale rețelelor de comunicații de bandă largă fixe și mobile, care vor permite atât creșterea conectivității între actorii mediului de afaceri sau al celui public, cât mai ales o disponibilitate către o sferă de servicii și aplicații mult mai complexe și mai diversificate.

Dacă în ceea ce privește primul aspect, motivația era pe deplin înțeleasă, prin necesitatea de dezvoltare a business-ului sau de creștere a productivității și a eficienței muncii desfășurate, în dorința de a utiliza aplicații și servicii emergente cu o securitate sporită a datelor vehiculate, pentru cel de al doilea motiv exista o nuanță de scepticism, legată de spiritul conservator al comportamentului uman, în general, și de dificultățile sale de asimilare.

Iată că, în anul 2020, în plină pandemie cauzată de COVID-19, Ericsson, prestigioasa companie suedeză multinațională din domeniul networking și telecomunicații, prezintă în ediția Ericsson Mobility Report, o analiză succintă a efectelor crizei asupra reţelelor de telecomunicaţii şi asupra societăţii.  https://www.ericsson.com/en/mobility-report

Dincolo de rezultatele statistice valoroase care arată că, în anul pandemiei, performanțele rețelelor de bandă largă sunt marcate de creșterea semnificativă a volumului de date accesate de consumatori, pe fondul creșterii ponderii utilizării serviciilor de comunicații wireless fixe, de acasă, mai relevantă este semnificația importanței rolului pe care infrastructura de comunicații digitale îl va avea pentru satisfacerea nevoilor de comunicare în perioade de criză.

Dacă măsurile de distanțare socială sau de carantinare determină în mod firesc o creștere a traficului realizat prin intermediul rețelelor mobile, prin simpla necesitate umană pentru comunicare, creșterea semnificativă a ponderii traficului în rețelele rezidențiale fixe arată că s-a realizat practic o asimilare rapidă a multor servicii on-line, cum ar fi aplicațiile de telemuncă, e-learning, wellness sau e-commerce. Această situație nu era anticipată în perioada anterioară crizei.

Mai mult decât atât, studiul arată o creștere semnificativă a timpului petrecut on-line de consumatori în perioada pandemiei. Această concluzie susține faptul că avem de a face cu consumatori care au asimilat continuu aceste aplicații și care în viitor vor dori extinderea resurselor și creșterea diversității acestora.

În aceste condiții, nu poate fi surprinzătoare o concentrare a studiilor și analizelor recente în direcția dezvoltării rețelelor de tip wireless fixe (FWA – Fixed Wireless Access) și nici explozia pe care o au în acest moment serviciile de conectare la Internet prin modemuri mobile și care au permis, pe durata carantinei şi izolării, accesul facil către activitățile de tip web browsing, mesagerie, streaming video sau către reţelele de socializare, jocuri și cumpărături on-line.

Trebuie amintit faptul că, atât sistemul de educație școlară on-line, cât și sistemele de videoconferință pentru administrarea afacerilor, aplicații devenite uzuale în perioada pandemiei, nu pot fi utilizate la capacitate maximă fără aportul infrastructurilor de comunicații de bandă largă, ponderea celor cu acces wireless fix, devenind în viitorul apropiat semnificativă. Cu un aflux de spectru suplimentar și cu îmbunătățiri tehnologice, inclusiv edilii orașelor, inspectoratele școlare și alte structuri publice administrative au apelat din ce în ce mai mult la tehnologii wireless fixe pentru a-și satisface nevoile de conectivitate generate de pandemie.